Blog

چگونه سنسورهای حساس خودرو را تمیزنمایید+ویدیویی آموزشی

2.2/5 - (4 امتیاز)

معرفی انواع سنسورهای حساس خودرو

 

امروزه در خودروها برای ایمنی و بهبود عملکردها از سنسورهای حساس مختلفی استفاده می شود . این سنسورهای حساس خودرو عموما بر روی پنجره جلوی خودرو و یا بر روی سپر خودرو نصب می شوند تا نزدیک ترین نقطه به محل احتمالی حادثه را تشخیص بدهند . از جمله این حسگرها می توان به سنسور تصادف از جلو ، سنسور ترمز اضطراری نام برد .

نواحی سنسورهای حساس

جلوه پنجره

همیشه با یک دستمال نرم قسمت های بالای سپر و دریچه ورودی ها برای خودرو خود را تمیز نمایید و در فصل زمستان مراقب باشید که این نواحی قندیل یا دچار یخ زدگی نشوند

سپر جلو و عقب

در خودروهای امروزی بسیار مرسوم هست که از این سنسور حساس در سپر جلو و عقب استفاده نمایید . بیشترین کاربرد این حسگر برای پارک کردن خودرو به کار می رود . تمیز کردن سپر خودروی خود را همیشه در اولویت قرار بدهید .

دوربین عقب و جلو

همیشه موانعی در خیابان ها وجود دارد که برای شما مشکلاتی را به همراه بیاورد ، از جمله زمین های یخی ، ماسه ای ، نمک و شن که بیشتر در زمستان با این موارد روبه رو می شوید . عموما دوربین های عقب و جلو در بالای پلاک و زیر سپر نصب می شوند، پس همیشه حواستان به درست کارکردن و تمیز بودن این مناطق باشد . تا حد امکان می توانید خودروی خود را کارواش نمایید تا تمامی سنسورهای خودروی شما تمیز شود .

 

حتما مقاله دانستی هایی که در مورد روغن هیدرولیک باید حتما بدانید!!! بخون به دردت میخوره :

دانستی هایی که در مورد روغن هیدرولیک باید حتما بدانید!!!

 

سنسورهای الکترو مغناطیسی

این نوع سنسور در پارک کردن خودرو کاربرد دارد و برای تشخیص وجود موانع در عقب خودرو به کار می رود و از مزایای این نوع سنسور الکترومغناطیسی ، عدم نیاز به سوراخ کردن سپر برای نصب نیست .  این سنسور برای پارک اگر راننده از نزدیک شدن به موانع و حرکت توقف کند اعلام هشدار متوقف می دهد و اگر دوباره به سمت مانع حرکت کنید دوباره سیستم هشدار مجددا فعال شده و شروع به اعلام هشدار میکند. از این نوع سنسور ها بیشتر برای تشخیص وجود موانع در عقب خودرو استفاده میشود . یکی از مزایای این نوع از سنسور های پارک عدم نیاز به سوراخ کردن سپر برای نصب میباشد.

سنسورهای اولتراسونیک

سنسور های اولتراسونیک یا به عبارت دیگر مافوق صوت در خودروسازی ها به عنوان یک آپشن در خودرو به کار می رود . سیستم های مشابه این محصول برای نصب روی خودروهای فاقد پارک سنسور به عنوان تجهیزات اضافی در بازار موجود است.

می دانید چطوری سنسور جریان هوا را می توان تعویض کرد ؟

تا حالا به این فکر کردید که سنسور اندازه گیری جریان هوای خودرو شما در کجا قرار گرفته است و شما چطور می توانید این سنسور حساس را در صورت لزوم تعویض نمایید.

سنسور جریان هوا بین دریچه گاز و فیلتر هوا تعبیه شده است و عملکرد آن سنجش هوای وارد شده به موتور را بررسی می نماید. اجزای سنسور جریان هوا از یک پتانسیومتر، صفحه متحرک اندازه گیری، سنسور دمای هوای ورودی، فنر ارتجاعی، صفحه جبران کننده و محفظه نوسان گیر تشکیل شده است.

شما همیشه باید در دوران چکاپ خودروی خود حواستان به این سنسور جریان هوا باشد اگر زمانی این سنسور آلوده بشود، عملکرد سنجش میزان ورودی هوا به درستی انجام نمیگیرد و معادله ترکیب سوخت و هوا در خودرو شما بهم می ریزد. در صورت عدم رسیدگی به این سنسور مجبور به تعویض آن خواهید شد .

یک خبر خوشحال کننده اگر با نحوه تعویض و تمیز کردن این سنسور حساس و مهم آشنایی ندارید ما برای شما یک ویدیویی آموزشی آماده کرده ایم که به راحتی می توانید با دیدن آن مهارت های فنی خود را افزایش بدهید .

[aparat id=’RUwOk’]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =